onsdag den 14. september 2011

UFO i kondensstribe fotograferet over Odense

Blev et UFO virkelig fotograferet svævende midt i en kondensstribe over Odense 19. December 2009 kl. 13.08 eller er det et meteorologisk fænomen, f.eks. dannelsen af en sky vi her er vidne til? Eller er det spejlingen fra et rutefly? Vurder selv på billederne på siden og se om du kan finde svaret på hvad det er? Det drejer sig om et forholdsvist lille objektfotografiet. Billedet er taget med et Sony DSLR A100 spejlrefleks kamera med en maksimal opløsning på 3872x2592 pixels (10M), hvilket er ret meget og betyder, at selv meget små objekter usynlige for det blotte øje, kan blive meget tydelige når de ses på billedet i sin originale størrelse på computeren. 10 megapixel (10M) var standard for nogle år
siden, nu er det oppe i 12 megapixels, og det kan da kun blive bedre og mere fornøjeligt at være nørdet fotograf som mig, da små umiddelbart ubetydelige objekter på himlen, nu pludselig bliver tydelige nok til at de ikke kan ignoreres. Fotografierne her blev taget ud af mit vestvente vindue i Odense i syd-vestlig retning (Solen er til venstre i billederne) og det var meningen jeg ville tage et billede af en kondensstribe fra et fly jeg havde holdt øje med i et stykke tid, som var i gang med at sprede sig ud over den fynske himmel. Jeg så intet objekt da jeg tog billedet, først da jeg tjekkede billedet senere opdagede jeg det lille pudsige uidentificerede flyvende objekt (UFO).


Billedet herover (DSC05504.jpg) var det første jeg tog kl. 13.08.10 men der er intet objekt at se. Så 18 sekunder senere kl. 13.08.28 tog jeg billede nr. 2 (DSC05505.jpg), og her dukker der pludselig et lille objekt op midt i kondensstriben, se herunder...


Herunder 400% forstørrelse...

Herunder 800% forstørrelse...

Herunder 1600% forstørrelse...

Herunder 1600% forstørrelse behandlet med Auto Contrast i Photoshop...

Herunder 1600% forstørrelse behandlet med Auto Contrast i Photoshop og i gråtone...

Herunder 1600% forstørrelse behandlet med Auto Levels i Photoshop...

Herunder 3200% forstørrelse behandlet med Auto Levels i Photoshop...

Jeg har lidt svært ved at fastslå formen på dette UFO. På de første billeder øverst på siden fremkommer objektet æggeformet, som et opretstående æg, men på de sidste billeder herover, forekommer det mig mere rundt. Udover teorien om dannelsen af en sky, kunne en anden mulighed være, at det er en midlertidig spejling fra et fly?

Som du kan se herunder, fangede jeg et fly på foto ved en tidligere lejlighed som lavede hele to spejlinger, som på fotografiet fremkommer som to lysende kugler. Man kan dog ikke umiddelbart se nogen direkte forbindelse mellem billederne af UFO´et herover og flyet herunder. Hvis UFO´et nu skulle være et fly, så er flyet sandsynligvis blevet foreviget på fotografiet med siden til, mens billedet herunder er taget direkte op i bunden af flyet, og man kan derfor ikke sammenligne de to billeder 100%, men lyseffekten, skæret, er næsten det samme. Der er endvidere den forskel på billederne, at på det ene ser man tydeligt aftegningen af et fly (herunder), mens man på det andet (herover) ingen synlige tegn har på det er et fly.



Billedet herover til venstre er i normal tilstand og det til højre er behandlet med Auto Levels i Photoshop, for at tydeliggøre de to "kugler af lys", som pilene peger på under flyets skrog. Disse "kugler af lys" er solens lys der spejles og som på fotografiet ser lidt mærkværdige ud.


Jeg tog et billede mere (se herunder) 14 min. senere kl. 13.22.38 (DSC05506.jpg), men da er objektet ikke at se hvor det var før og kondensstriben har flyttet sig mod venstre. Man kan se taget i toppen af billedet som er snedækket og der er to synlige objekter som ligner snefnug der har revet sig løs og svæver rundt.


Der er dog et objekt mere der dukker op når man zoomer lidt ind, som jeg synes har en lidt anden profil end blot snefnug og det virker som om det er meget længere væk. Det er meget småt og utydeligt men jeg kunne alligevel ikke lade være med at kigge nærmere på det. Og jeg finder det lidt underfundigt at det ligner et opretstående objekt (Object B), som I forhold til snefnuggene (Snow 1 & 2) der ser meget naturlige og organiske ud, fremstår meget mere symetrisk.





Objekt A & B sammenligning

Det skal tilføjes, at på billedet herunder til venstre ser vi et uidentificeret flyvende objekt (objekt A), der sandsynligvis er sløret af fortætningen fra kondenstriben. Havde kondensstriben ikke været der, havde objektet sikkert været mere tydeligt. Billedet herunder til højre (objekt B) er taget med en blå himmel som baggrund helt uden skyer. Objekt B forekommer noget mindre end objekt A selvom objekt B synes at være tættere på min position hvorfra billedet er taget.



Objekt B

Tegningen herunder til højre er min opfattelse af hvordan UFO´et (objekt B) ser ud. Om det er pixeleringen i billedet der snyder mig skal jeg ikke sige, men for mig virker aftegningen af objektet ret tydeligt i billedet herunder til venstre. Skal jeg beskrive objektet ligner det en snurretop i bunden, derefter er der et mellemrum der mest af alt ligner et rør og til sidst i toppen, en anden snurretop ovenpå som er vendt på hovedet. Mellem de to snurretoppe er der en udladning af lys.



Jeg finder dette UFO besynderligt, fordi som du kan se er der en udladning af lys på højre side af objektet. Dette kan ikke være en spejling af solens lys, da solens lys kommer fra venstre..?

Navigér blog: UFO fotografier | UFO observationer | UFO artikler

Ingen kommentarer: