lørdag den 22. oktober 2011

Mystisk formskiftende UFO over Danmark

Er dette et ægte ufo der synes at ændre form, en slags lille flyvemaskine eller bare en fugl med hvid krop og sorte vinger? Jeg skød en række billeder af nogle skyer og kondensstriber ud af mit vindue i vestlig retning tidligt om morgenen 12. April 2010 kl 06:50 og faktisk det flyvende objekt i nordlig retning, men antog det umiddelbart for at være en lille Cessna-type flyvemaskine og koncentrerede mig derfor om kondensstriberne du kan se på det aller nederste billede. Det ærgrer mig lidt, efter jeg har undersøgt billederne, at jeg ikke fokuserede på det pågældende objekt og tog nogle flere billeder af det. For mig ligner objektet ikke et almindelig fly på billederne.

Jeg har ikke set noget lignende før og indtil nogen kan identificere det, er det jo et uidentificeret flyvende objekt (UFO). Jeg tror ikke det kan være en fugl, da objektet er et godt stykke væk, og hvis det er en fugl, så har jeg nok opdaget en ny fugleart på størrelse med en lille bil eller måske større. Den havde ingen fugle-lignende adfærd som flagrende vinger. F16 afterburner teorien som én af mine gode læsere kom op med, tror jeg heller ikke er en mulighed, da jeg helt sikkert ville have hørt drønet fra jetmotorerne. Desuden ligner det absolut heller ikke et F16 på billederne, langt fra, og billederne er også i en sådan kvalitet, at man hurtigt kan afvise den teori. Man kan blot finde nogle billeder af F16 fly og sammenligne. At det skulle være et insekt tror jeg nu heller ikke er en mulighed, da det så ville være på størrelse med en bil. Insekt-teorien stemmer forøvrigt heller ikke overens med den visuelle del af min observation, for objektet fulgte en stabil kurs opad (se nederste billede), og det så ud på et tidspunkt som om det drejede lidt, for reflektionen af lys fra solen ændredes langsomt på objektet.

Som du kan se på billederne, så har objektet en hvid "krop" centreret mellem noget jeg vil beskrive som sort-grå "vinger", der synes at ændre form fra billede til billede. Det går fra en flyvende tallerken-form til en fugle-lignende form. En anden detalje du bør bemærke er, at den hvide del af objektet ser ud til at være oven på ​​den mørke del på det første billede, men nederst på de efterfølgende 4 billeder? Den mørke del synes at være både spredt ud og tilbagetrukket, og det hele sker inden for kun 2 sekunder mellemrum, som er tidsperioden mellem hvert af de 5 billeder jeg viser her. Så sceneriet nedenfor er en 10 sekunder ufo-observation dokumenteret på fotografi.

Vær opmærksom på, at alle de store billeder herunder, er beskåret og forstørret, og altså ikke i original størrelse, men klik på "High Quality" linket og se det originale billede i fuld størrelse.

DSC06934 (High Quality)


DSC06935 (High Quality)


DSC06936 (High Quality)


DSC06937 (High Quality)


DSC06938 (High Quality)


Jeg prøvede at konstruere objektets flyveretning så præcis som muligt, og plottede placeringen af ​​objektet på hvert af de 5 billeder ovenfor ind i billedet heunder, som for øvrigt er taget samme dag som de andre 5 fotos. Det viser de skyer og kondensstriber jeg var ved at fotografere, mens et UFO tilsyneladende passerede foran. Som jeg beskrev øverst på siden, så syntes objektet at dreje lidt på et tidspunkt. Jeg kunne se en ændring i reflektionen fra sollyset på objektet og det kunne meget vel være sket omkring punkt 2 og 3...


Min ydmyge konklusion er, at dette objekt er for stort til at være en fugl, og det kan ikke være et fly, fordi det klart ændrer form fra billede til billede. Den mørke del af dette uidentificerede flyvende objekt, dens "vinger", er jo både spredt ud og tilbagetrukket. Uanset om det ændrer form eller blot roterer rundt om sig selv, kan det ikke være et konventionelt fly, da det følger en rimelig steady kurs opad og i én retning. Et Harrier jagerfly ville kunne gøre det og en helikopter, men et F16 kan ikke rotere om sig selv på den måde, mens det følger en fast kurs opad! På et tidspunkt ser objektet i billedet nummer to (DSC06935) lidt ud som Saqqara Bird, som blev fundet i 1898 i en grav ved Saqquara, Egypten, der dateres tilbage til omkring 200 f.Kr., men det må være min vildeste fantasi. Jeg tror den bedste kategori-betegnelse for dette særlige tilfælde, indtil det modsatte er bevist, er "UFO"...

Grundlæggende observationsdata


Navigér blog: UFO fotografier | UFO observationer | UFO artikler

Ingen kommentarer: